مظالعات اجتماعی دوره اول متوسطه شهرستان ماکو

آموزشی ، درسی

اجرای طرح تدبیر در مدارس دوره ابتدایی

معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد : طرح تدبیر (راهنمای مدیر در ارتقاء کیفیت مدیریت مدارس ابتدایی) در سال تحصیلی 95-94 در مدارس دوره ابتدایی با هدف بهبود و ارتقاء فرایندهای برنامه ریزی ، آموزش و یادگیری ، فعالیت های پرورشی ، تربیت بدنی و سلامت ، مشارکت دادن ذینفعان در امور مدرسه و ... اجرا خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی ؛ به اطلاع می رساند آموزش و پرورش در شکل گیری و پیشرفت تغییرات و تحولات علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نقش انکار ناپذیری دارد ،اما  خود نیز از این تحولات متاثر شده و برای حفظ نقش ممتاز و بی بدیل نیازمند تحول می باشد. آنچنان که در سند تحول بنیادین برای تحول متوازن، پایدار و متناسب با نیازها ، مجموعه  مولفه های اصلی نظام آموزشی به صورت نظام گرا ، تحت عنوان زیر نظامهای"برنامه درسی ، تربیت معلم و تامین منابع انسانی ،راهبری و مدیریت ،تامین و تخصیص منابع مالی ، تامین فضا، تجهیزات و فن آوری ،پژوهش و ارزشیابی " مورد توجه قرار گرفته است.

      زیر نظام مدیریت و رهبری در سطوح مختلف آموزش وپرورش همواره و به انحاء روش های مختلف مورد توجه بوده است ، زیرا این زیر نظام مسئولیت  راهبری و مدیریت سایر زیر نظام ها را بر عهده دارد .مدیریت مدارس سطحی از مدیریت و رهبری  است که ، برای هدایت برنامه ها ، فعالیت ها و تلاش های جمعی در جهت آرمانها ، اهداف ، راهبردها و سیاست های آموزش و پرورش تلاش می نماید. در صورتیکه مدیریت مدارس نقش و وظیفه خود را در هدایت فرایند های آموزشی و پرورشی به درستی ایفا نمایند ، مدرسه به کانون تربیت محله تبدیل شده  و شرایط برای تحقق اهداف  آموزش و پرورش فراهم می شود . در این راستا ، بهبود و ارتقاء  فرایندهای برنامه ریزی ،آموزش و یادگیری ،  فعالیت های پرورشی ، تربیت بدنی و سلامت  ، مشارکت دادن  ذینفعان در امور مدرسه و ارزیا بی که در  سند تحول بنیادین نیز با عباراتی همچون : رویکرد مدیریتی نقد پذیر و مشارکت جو ، تعامل اثر بخش با محیط پیرامونی ، خود ارزیابی ،مسؤول و پاسخگو نسبت به نظارت و ارزیابی بیرونی، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارزشیابی ،خلاقیت و نوآوری و...  به آنها  توجه شده است  ، ضروری می باشد . بدین منظورمجموعه " راهنمای بهبود مدیریت مدارس ابتدایی" در قالب طرح تدبیر با  هدف کمک به مدیران در  ارتقاء عملکرد مدارس و توسعه شرایط تحقق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی تنظیم  شده  است که طی بخشنامه ای به اطلاع همکاران محترم در مدارس رسانده شده است .


فايل هاي مربوطه :
طرح تدبير 1.pdf24.539 KB
طـــــــرح تدبير.pdf755.383 KB
طرح تديبر 2.pdf22.25 KB
   

[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:,

] [ 20:6 ] [ ولی عبدی پور ]

[ ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد